ایمان انیشتین به خدا در یک کتاب

ایمان انیشتین به خدا در یک کتاب
کتاب درباره «آلبرت انیشتین» به قلم «والتر ایزاکسن» درباره این دانشمند بزرگ است که نشان دهنده ایمان او به خداست. 
درج در ادامه مطلب

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از «کریسشین پست»، «ایزاکسن» در این کتاب نه تنها از لحاظ علمی، بلکه بیشتر به جنبه انسانی شخصیت «انیشتین» پرداخته و در بخش‌های مختلف این کتاب مدارکی از زندگی پدر فیزیک نوین آورده است که نشان از ایمان عمیق او به خدا دارند.

این نویسنده در بخشی از کتاب «انیشتین: زندگی و کائنات او» می‌نویسد: «اما حیرت و جذبه ایمان به خدا در زندگی او [انیشتین] در دهه 50 سالگی او بیشتر نمود پیدا می‌کند به ویژه زمانی که او به خدا روی می‌آورد که به بیان خود او «تجلی وجود در قوانین کائنات» است.»

در این کتاب «ایزاکسن» همچنین به انتقاد «انیشتین» از منکران وجود خدا اشاره می‌کند و در یک مورد به نقل از یکی از دوستان «انیشتین» جمله ای از او می‌نویسد که «همیشه افرادی هستند که منکر وجود خدا می‌شوند، اما آن چه واقعاً من را عصبانی می‌کند این است که این افراد برای اثبات دیدگاه‌های خودشان از من نقل قول می‌کنند.»

به اعتقاد «ایزاکسن» اعتقاد «انیشتین» به خدا نتیجه کشفیات وی در زمینه فیزیک و سایر علوم بوده که به ایمان به وجودی فوق بشری منتهی شده است که منبع آفرینش جهان و نظم آن است.

کتاب «انیشتین: زندگی و کائنات او» در 704 صفحه و توسط انتشارات «سایمون اند شوستر» منتشر شده است

نظرات 3 + ارسال نظر
زهرا شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:21 ق.ظ http://www.zolalgoie.blogsky.com

رسول اکرم (ص) می فرمایند:

انسان با شخصیت 4 نشانه دارد:

1- صادق و راستگو است.

2- به نماز و دستورات دینی اهمیت می دهد.

3- پند پذیر و درستکار است.۴.احسان کننده وخیرخواه است.......وب شما جالب بود موفق باشید

فرزانه شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 03:40 ب.ظ http://negah12.mihan blog.com

سلام ؛من از دانش آموزان سال 87 مدرسه بودم.
وبلاگ خیلی خوبی دارییییییییییییییییییییییییید
خوشحال میشم که من رو قابل بدونید و به وبلاگم سر بزنید
مممممممممممنون

سلام
از اینکه از وبلاک من دیدن کردید ممنونم
اما من هر کار کردم نتوانستم وارد وبلاگ شما شوم
ادرس شما درست است؟ با تشکر خداحافظ

امیر دوشنبه 20 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:01 ب.ظ

http://www.negah12.mihanblog.com/
این همون وبلاگی بودش که پرسیدین آدرسش درسته یا نه
فکر کنم این آدرس درستشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد